Zajęcia dla każdego

 
WAKE UP JOGA – zajęcia, które sprawią, że Twój poranek będzie idealny! Wake Up Yoga to połączenie delikatnego rozciągania, by stopniowo obudzić ciało i umysł z energetycznymi vinyasowymi sekwencjami, które pozwolą nabrać mocy na cały dzień. Nie zabraknie też świadomego oddechu oraz krótkiego relaksu – by zacząć dzień ze spokojną głową!
Prowadząca: Joanna Patalas     Czas trwania zajęć: 1h 15 min.     Grafik: środy o godz. 7:00
 
VINYASA JOGA STRETCH – zajęcia, podczas których wykonamy sekwencję asan (pozycji jogi) płynnie przechodzą z jednej pozycji do drugiej zgodnie z rytmem oddechu. Podczas tych zajęć bardzo dużo uwagi skupimy na stretching’u, czyli rozciąganiu. W naszym codziennym życiu coraz więcej czasu spędzamy w pozycjach statycznych, siedząc długo, często również bardzo niepoprawnie. W naszym niezwykle zabieganym życiu znajdujmy jeszcze trochę czasu na wzmacniającą aktywność fizyczną jak jazda na rowerze, bieganie czy zajęcia na siłowni, ale na regenerację, na rozluźnienie i rozciągnięcie mięśni tego czasu nam już zupełnie brakuje. Dlatego na zajęciach Vinyasa Yoga Stretch chcemy się głównie skupić na rozciąganiu, uelastycznianiu mięśni i ścięgien, zwiększeniu ruchomości stawów. Dzięki systematycznym ćwiczeniom rozciągającym utrzymamy prawidłową postawę ciała, zwiększymy zakresy ruchu oraz zyskamy gibkość i lekkość. W pierwszej części zajęć Vinyasa Yoga Stretch rozgrzejemy ciało w płynnej sekwencji Vinyasa Yogi, aby w drugiej ich części móc bezpiecznie i zdrowo się porozciągać.
Prowadząca: Iwona Gąsiorowska (IFA)     Czas trwania zajęć: 1h 30 min.     Grafik: czwartki o godz. 10:00
 
VINYASA FLOW – Vinyasa oznacza ruch zsynchronizowany z oddechem, charakteryzuje ją płynne przechodzenie z pozycji do pozycji w rytm oddechu oraz ciągłość sekwencji. Termin Flow oznacza tu wręcz płynięcie podczas praktyki. Budowa i różnorodność sekwencji zależą od kreatywności nauczyciela. To świetna praktyka dla tych, którzy nie lubią powtarzalności i nudy. Łagodne i płynne przejścia nie wykluczają bardziej dynamicznych sekwencji.
Prowadząca: Urszula Kamińska     Czas trwania zajęć: 1h 30 min.     Grafik: poniedziałki o godz. 18:30
 
ŁAGODNA JOGA DLA KRĘGOSŁUPA – sesja jogi o charakterze terapeutycznym. Joga na kręgosłup to ćwiczenia dedykowane zarówno osobom, które mają już problem z kręgosłupem, cierpią na bóle pleców lub stawów jak również dla osób chcących prewencyjnie wzmocnić kręgosłup i zrelaksować ciało. Regularna praktyka przynosi ulgę w bólu i przywraca lekkość i płynność ruchu. Na lekcji rozciągamy mięśnie przykurczone a wzmacniamy mięśnie osłabione, kształtujemy nawyk prawidłowej postawy oraz uczymy się prawidłowych wzorców ruchowych usprawniających funkcjonowanie ciała na co dzień.
Prowadząca: Urszula Kamińska     Czas trwania zajęć: 1h 30 min.     Grafik: środy o godz. 19:30
 
ZDROWY KRĘGOSŁUP
Prowadząca: Dorota Ledworowska    Czas trwania zajęć: 55 min.    Grafik: piątki o godz. 18:15

Zajęcia dla kobiet w ciąży i po porodzie

 

AKTYWNA W CIĄŻY – zajęcia łączą w sobie łagodne, prozdrowotne formy ruchu, takie jak pilates, joga czy zdrowy kręgosłup. W ich trakcie skupiamy się na wzmocnieniu ciała i jego łagodnym uelastycznieniu, pracując w zgodzie z rytmem Twojego oddechu. Dzięki nim przygotujesz swoje ciało do zmian, które zachodzą w tym wyjątkowym okresie. Podczas zajęć korzystamy m.in. z piłek gimnastycznych oraz małych piłek overball.

Prowadząca: Małgorzata Zych     Czas trwania zajęć: 1h     Grafik: poniedziałki o godz. 13:00, wtorki o godz. 17:00

 

GŁOS I ODDECH W PORODZIE – doświadcz potęgi głosu i oddechu, zaufaj sobie, otwórz się. Na zajęciach nauczysz się prowadzić głęboki oddech, zwiększysz świadomość swojego ciała i umiejętność jego rozluźniania. Doświadczysz wpływu swojego oddechu i głosu na mięśnie dna miednicy i dowiesz się jak wykorzystać tę moc w trakcie porodu. Zajęcia zakończą się prowadzoną relaksacją, która pomoże Ci odprężyć zarówno ciało jak i umysł.

Prowadząca: Małgorzata Zych     Czas trwania zajęć: 1h     Grafik: poniedziałki o godz. 11:45 oraz czwartki o godz. 19:15

 

JOGA W CIĄŻY – jest to praktyka dostosowana do potrzeb przyszłej mamy i dziecka. Podczas zajęć poznasz swoje ciało i zwiększysz jego świadomość. Celem praktyki jest przeciwdziałanie dolegliwościom związanym ze zmianami, jakie zachodzą w ciele kobiety w ciąży, a także przygotowanie do wyzwań porodu. W łagodny sposób wzmocnisz się, ale także uelastycznisz i rozluźnisz, harmonijnie łącząc to z prowadzeniem świadomego oddechu. Przyjdź, zrelaksuj umysł i ciało.

Prowadząca: Małgorzata Zych     Czas trwania zajęć: 1h 30 min      Grafik: poniedziałki o godz. 10:00 oraz  czwartki o godz. 17:30

 

ĆWICZENIA PO PORODZIE –  po porodzie Twoje ciało wykonuje olbrzymią pracę, wracając stopniowo do formy sprzed ciąży. Zanim rozpoczniesz zajęcia fitness czy trening siłowy, warto zacząć od pracy u podstaw.  Podczas zajęć zgłębisz temat mięśni dna miednicy, wzmocnisz je, ale także nauczysz się je rozluźniać. Zadbasz o swoje mięśnie brzucha w sposób bezpieczny dla dna miednicy oraz pleców. Wzmocnisz mięśnie głębokie, odpowiedzialne za stabilizację Twojego ciała i utrzymanie prawidłowej postawy. Dzięki tym zajęciom w zdrowy i bezpieczny sposób wrócisz do formy sprzed ciąży oraz przygotujesz swoje ciało do codziennych wyzwań.

Prowadząca: Małgorzata Zych     Czas trwania zajęć: 1h     Grafik: wtorki o godz. 18:15

Zajęcia dla dzieci

 
JOGA DLA DZIECI – Joga dla dzieci to wspaniała zabawa, dużo śmiechu i spontaniczności. Dzieci poznają pozycje jogowe, uczą się ich nazw w różnych grach i zabawach, poznają części ciała, uczą się koncentracji, uważności i spontaniczności, często wymyślają własne nazwy do pozycji. Przenoszą się w świat zwierząt, przyrody, poznają inne kraje i ich zwyczaje, uczą się rysować mandale, słuchają bajek, a także na koniec zajęć wyciszają się i uczą prawidłowo oddychać. Dodatkowo zwiększa się ich elastyczność, koryguje postawa, wzmacniają mięśnie.
Prowadząca: Iwona Gąsiorowska     Czas trwania zajęć: 45 min     Grafik: wtorki o godz. 16:15
 

ZAJĘCIA MUZYCZNEZajęcia umuzykalniające wg teorii Gordona, która zakłada, że muzykę przyswajamy tak jak język. Dlatego podczas zajęć śpiewamy i recytujemy, spontanicznie improwizując w różnorodnych kontekstach skal, rytmów, stylów muzycznych. Głównym celem zajęć jest rozwijanie zdolności muzycznych dzieci, aby mogły swobodnie posługiwać się muzyką w przyszłości – przede wszystkim dla ich własnej przyjemności. Korzyści są jednak dużo większe – dzięki wczesnemu kontaktowi z muzyką u małych dzieci tworzą się nowe połączenia nerwowe. To z kolei przekłada się na większą sprawność intelektualną, ułatwiając tym samym nabywanie nowych doświadczeń poznawczych w ciągu całego życia. Udział w zajęciach jest równie korzystny dla rodziców – mają oni okazję zrelaksować się podczas wspólnego muzykowania, nauczyć nowych piosenek i wierszyków, doświadczyć muzyki z pozycji dziecka, a także nauczyć się twórczych zabaw muzycznych do wykorzystania w domu!

Prowadząca: Teresa Wosicka           Czas trwania zajęć: 35 min                  Grafik: czwartki o godz. 16:00 (wiek: 4m – 3 lata)

Zajęcia dla mam, z dodatkową opieką dla dzieci

JOGOWA CHWILA WYTCHNIENIA (+ OPIEKA DLA DZIECI) –  z doświadczenia wiemy jak trudno jest wyjść i zrobić coś dla siebie mając do opieki małego szkraba. Stąd pomysł 2 w 1. Zajęcia sportowe z opieką nad dzieckiem. W jednej sali będziesz mogła znaleźć chwilę dla siebie, poćwiczyć wspólnie jogę z innymi Mamami, w tym samym czasie, w sali obok zaopiekujemy się Twoją pociechą. Jeśli pasuje Ci ten termin, a nie masz dzieci, nic nie stoi na przeszkodzie by do nas dołączyć, po prostu nie wykupuj dodatkowego pakietu opieki nad dzieckiem.

Prowadząca: Urszula Kamińska (śr.) oraz Joanna Patalas (pt.)

Czas trwania zajęć: 1h     Grafik: środa o godz. 18:15 oraz piątek o godz. 10:00       Opieka nad dzieckiem płatna dodatkowo – 15 zł


ZDROWY KRĘGOSŁUP (+ OPIEKA DLA DZIECI) –  z doświadczenia wiemy jak trudno jest wyjść i zrobić coś dla siebie mając do opieki małego szkraba. Stąd pomysł 2 w 1. Zajęcia sportowe z opieką nad dzieckiem. W jednej sali będziesz mogła znaleźć chwilę dla siebie, wzmocnić i odciążyć swój kręgosłup z innymi Mamami, w tym samym czasie, w sali obok zaopiekujemy się Twoją pociechą. Jeśli pasuje Ci ten termin, a nie masz dzieci, nic nie stoi na przeszkodzie by do nas dołączyć, po prostu nie wykupuj dodatkowego pakietu opieki nad dzieckiem.

Prowadząca: Dorota Ledworowska

Czas trwania zajęć: 1h     Grafik: wtorek o godz. 10:00 oraz piątek o godz. 17:00       Opieka nad dzieckiem płatna dodatkowo – 15 zł